Home > Diverse > Vitamine esentiale pentru sănătatea podoabei capilare

Vitamine esentiale pentru sănătatea podoabei capilare

June 25th, 2010

Cereale integrale, fructe cu coajă lemnoasă, legume cu frunze verzi, soia, portocale, germeni de grâu, peşte, rinichi şi carne de pasăre – toate stimulează creşterea părului.

Temperaturile ridicate şi razele ultraviolete îşi pun amprenta şi asupra sănătăţii firului de păr. Astfel, specialiştii recomandă vitaminele, substanţele nutritive necesare pentru a avea o podoabă capilară sănătoasă.
Anumite deficienţe de vitamine cresc riscul apariţiei căderii părului, al deteriorării, al subţierii acestuia, dincolo de factorii externi. Astfel, vitaminele B3, B5, B6, B9 şi biotina sunt esenţiale pentru creşterea părului.

Unde se ascund vitaminele

Vitaminele B se găsesc în cereale integrale, fructe cu coajă lemnoasă, precum nucile sau alunele, legume cu frunze verzi, soia, suc de portocale, germeni de grâu, peşte, carne de porc, rinichi, ouă şi carne de pasăre.  

Vitamina A, cunoscută sub numele de retinol, are un rol important în regenerarea celulelor noi, inclusiv în regenerarea podoabei capilare. Potrivit experţilor, această vitamină este importantă şi pentru dezvoltarea normală a părului şi ajută la menţinerea sănătăţii pielii şi a unghiilor. O persoană care suferă de deficit de vitamina A riscă să aibă mătreaţă şi scalpul uscat, avertizează specialiştii.

Vitamina C sau acidul ascorbic ajută la producerea colagenului, esenţial pentru ţesuturile organismului şi pentru păr. Deficitul de vitamina C poate duce la deteriorarea podoabei capilare, despicarea vârfurilor şi ruperea firelor de păr.

Citricele, ardeii, pepenii, fructele de pădure, cartofii, roşiile şi legumele cu frunze verzi sunt cele mai indicate pentru a asimila vitamina C.

O altă vitamină importantă pentru sănătatea firului de păr este vitamina E, care se găseşte în legume cu frunze verzi şi cereale.

Pe de altă parte, şi mineralele, printre care cuprul şi fierul, sunt foarte bune pentru un păr sănătos. Astfel, cuprul poate fi asimilat din fructe de mare, fructele cu coajă lemnoasă şi seminţe, iar fierul – din legume cu frunze verzi şi ficat.

sorin Diverse , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.