Home > Diverse > Slăbeşte mâncând tot ce pofteşti, din trei în trei ore

Slăbeşte mâncând tot ce pofteşti, din trei în trei ore

Dacă vrei să mănânci în continuare alimentele tale preferate, inclusiv hamburgeri sau ciocolată, dar şi să slăbeşti, poţi urma aşa numita “dietă de trei ore“. Una dintre regulile regimului este să ai mese regulate, pentru că pierderea în greutate se realizează cel mai bine când consumi des cantităţi mici de alimente, în acest caz, la fiecare trei ore. Cu alte cuvinte, nu contează atât de mult ce mănânci, ci când mănânci, potrivit site-ului diet.com.

Regimul a fost creat de Jorge Cruise în anii 2000. Cruise a fost un copil supraponderal care a vrut să slăbească, să fie în formă şi să devină un expert al curelor de slăbit, deşi nu are studii în domeniul nutriţiei.

Dieta de trei ore este bazată pe ideea că programarea meselor este mai importantă decât tipul alimentelor consumate la acele mese. Cruise spune că rata medie a metabolismului poate fi accelerată mâncând la fiecare trei ore, iar acest lucru este dezirabil, pentru că organismul va arde mai multe calorii.

Regimul are trei reguli de bază: trebuie să mănânci micul dejun la cel mult o oră după ce te-ai trezit, să mănânci din trei în trei ore după prima masă şi să te opreşti din mâncat cu trei ore înainte să mergi la culcare.

Programul presupune alternarea a trei mese cu două gustări, la distanţă de trei ore. Anumite alimente sunt recomandate, dar nu este impus un plan nutriţional zilnic. Cruise recomandă însă consumul a opt pahare de apă pe zi. În timpul dietei, cafeaua nu este limitată, dar trebuie băute două pahare cu apă pentru fiecare ceaşcă de cafea, împiedicându-se astfel deshidratarea, efect al cofeinei. Alcoolul se poate consuma doar ocazional. Partea bună a acestei diete este că permite din când în când consumul de fast-food sau dulciuri. Cheia succesului este să îţi planifici mesele şi gustările din timp, pentru că acest lucru te ajută să respecţi dieta.

Mesele trebuie să fie echilibrate din punctul de vedere al proporţiei proteinelor, carbohidraţilor şi grăsimilor. Cel mai important aspect este să alegi alimentele potrivite şi să îţi controlezi foarte bine mărimea porţiilor. Deşi Cruise pretinde că oamenii pot mânca tot ce doresc şi tot vor slăbi, în realitate, urmând dieta corect, o persoană este limitată la aproximativ 1450 de calorii pe zi. Mulţi nutriţionişti consideră această valoare o cale de a slăbi încet şi sigur. Cruise a spus că prin acest regim poţi slăbi 0,9 kg pe săptămână. Programul este gândit pentru a dura 28 de zile, dar ciclul se poate repeta, în cazul persoanelor care au nevoie să slăbească mai mult.

Exerciţiile fizice sunt în dieta de trei ore un aspect uneori derutant. Cruise a spus iniţial că sportul nu face parte din programul său de slăbire şi că, de aceea, este potrivit pentru cei cu artrită sau mobilitate redusă. Totuşi, masa musculară este importantă în slăbire, pentru că un kilogram de muşchi are de două ori mai multe calorii decât unul de grăsime, iar activitatea metabolică este mai mare în celulele musculare. În cele din urmă, Cruise a sugerat sportul împreună cu dieta sa.

Regimul previne mancatul din plictiseală

Creatorul dietei a promis că regimul schimbă metabolismul şi permite pierderea unui kilogram săptămânal. El a spus că, dacă organismul este privat prea mult timp de mâncare, intervine mecanismul de protecţie împotriva inaniţiei. Când acest lucru se întâmplă, corpul începe să conserve energie, să folosească mai puţine calorii şi să ardă mai puţină grăsime. O analiză a dietei pe site-ul Asociaţiei americane de dietă spune însă că nu există nici o dovadă ştiinţifică a faptului că programul va modifica metabolismul.

În plus , Cruise susţine că cei care vor să ţină regimul pot să îşi stabilească o anumită parte a corpului de unde vor să slăbească. Aceeaşi analiză americană nu a găsit nici o dovadă a acestui fapt, pentru ca doar unele exerciţii fizice pot construi muşchii în zone precise.

Dieta de trei ore permite mese echilibrate, sărace în calorii. Oamenii care mănâncă haotic vor simţi în primul rând beneficiile meselor la ore fixe. În plus, dieta ţine în frâu obiceiul mâncatului de plictiseală sau de stres. Pentru că li se cere să mănânce la ore fixe, oamenilor nu li se face atât de foame încât să se îndoape la următoarea masă. Şi cei care obişnuiesc să mănânce noaptea beneficiază de regula care interzice alimentaţia cu trei ore înainte de culcare. Poate cel mai important aspect este că vei mânca alimente de la piaţă sau supermarket, deci accesibile ca preţ.

Deşi riscurile din spatele acestei diete sunt reduse, ar trebui să vorbeşti cu medicul tău de familie înainte să ţii regimul. Mulţi medici nutriţionişti susţin dieta, datorită distribuţiei caloriilor în cinci sau şase mese, de-a lungul zilei.

 Totuşi, se pare că secretul dietei nu stă neapărat în programarea meselor din trei în trei ore, ci în faptul că valoarea calorică este limitată la sub 1500 pe zi, lucru care ar duce de fapt la pierderea în greutate. În plus, programarea meselor poate schimba, de fapt, obiceiurile alimentare nepotrivite ale oamenilor.

sorin Diverse , , , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.