Home > Diverse > Secretele pestelui si ale fructelor de mare

Secretele pestelui si ale fructelor de mare

Dietetice, uşor de digerat şi nutritive datorită conţinutului bogat de proteine, vitamine şi minerale, aceste alimente pot fi consumate zilnic, atenţionează nutriţioniştii.

O porţie de 100 de grame de stridii aduce 900% din nevoile zilnice de zinc ale unui adult. Scoicile conţin mult fier, iar homarul reprezintă o excelentă sursă de seleniu, care stimulează sistemul imunitar. Tot ce vine din mare şi din ocean are un conţinut crescut de iod şi ajută metabolismul să-şi intensifice arderile prin stimularea glandei tiroide, atenţionează nutriţionistul Mihaela Bilic.

De altfel, susţine sursa citată, niciodată nu mâncăm suficient peşte aşa că un consum regulat, chiar zilnic, de carne asigură aportul adecvat de acizi graşi esenţiali. Nu vă temeţi de caloriile pe care acest tip de carne l-ar putea aduce. Dimpotrivă, precizează dr. Bilic. Datorită conţinutului redus de calorii, pentru a reprezenta o masă completă, peştele trebuie asociat cu glucide lente (orez, cartofi, mămăligă) şi cu legume de orice fel, care completează aportul de fibre şi vitamine. Zeama de lămâie ajută la digestia proteinelor şi creşte absorbţia de fier din peşte.

Mici sfaturi culinare

Preferaţi doar conservele de peşte în saramură sau în suc propriu, nu în ulei, chiar dacă e de măsline. Feriţi-vă de peşte pane sau prăjit. Gătiţi fructele de mare cu sos de roşii, fierte cu vin şi arome. Nu le mâncaţi cu maioneză şi nici pane. Consumaţi icrele negre sau roşii ca atare, pe pâine prăjită cu unt. Nu le transformaţi în salată, deoarece cantitatea de ulei este enormă, iar conţinutul caloric asemenea. Prin afumare şi uscare, peştele pierde din grăsime, ceea ce înseamnă că poate fi consumat într-o cantitate suficientă pentru a crea starea de saţietate, sfătuieşte Mihaela Bilic, în lucrarea “Trăiesc, deci mă abţin”.

sorin Diverse , , , , , , , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.