Home > Diverse > Se poartă parfumurile unisex

Se poartă parfumurile unisex

June 24th, 2010

Commes de Garcons a dat tonul în materie de parfumuri care se lipesc la fel de bine şi fără nici o discriminare şi de pielea bărbaţilor, şi de cea a femeilor. Acum unele dintre cele mai atrăgătoare miresme ieşite din laboratoarele de frumuseţe le vin mănuşă ambelor sexe.

Când vine vorba de parfumuri, clişeele legate de ce-şi doresc bărbaţii şi femeile sunt greu de contrazis, iar marile branduri care caută aroma cu cel mai mare succes la public n-au altceva de făcut decât să aplice o formulă clasică. Pentru doamne, un cocktail de flori delicate, trandafiri, crini, nuanţe fructate şi un strop de mosc. Pentru domni, arome fresh, puternice, mosc şi esenţe lemnoase. Pui totul în nişte sticluţe frumoase şi, gata, ai un stereotip de gen, prins într-un flacon, scrie publicaţia britanică “The Independent”. Chiar dacă bărbaţii şi femeile au raioane separate în magazine, în materie de parfumuri lucrurile încep să se schimbe, iar creatorii lor consideră că personalitatea este mai importantă decât ideile preconcepute despre bărbaţi şi femei. Cea mai recentă contribuţie la lumea miresmelor asexuate e Wonderwood, parfumul bogat în esenţe lemnoase de la Commes de Garcons, brand care a contribuit major la dezvoltarea parfumurilor unisex încă de la lansarea, în 1994, a primului produs. Parfumierul casei, Antoine Lie, explică pentru “The Independent”: “Nu ne e frică să creăm parfumuri care ar putea să nu placă tuturor. Ele sunt făcute pentru a plăcea câtorva, iar acei oameni le vor iubi şi le vor iubi pe termen lung. Este vorba de convingeri”.

Parfumuri bărbăteşti, cumpărate de femei

Coco Chanel a fost una dintre primele femei care a contrazis ideea că o doamnă trebuie să miroasă într-un anume fel şi i-au plăcut la nebunie aldehidele mai puţin previzibile pe care Ernest Beaux le-a folosit în Chanel No. 5. Istoria i-a dat dreptate, scrie publicaţia citată. De-a lungul secolului trecut, nu de puţine ori un parfum bărbătesc a devenit celebru pentru că femeilor le-a plăcut atât de mult încât îl cumpărau pentru ele însele. Potrivit parfumierului Roja Dove, Eau Sauvage de la Dior îşi datorează mare parte din succes femeilor care l-au cumpărat în disperare atunci când a fost lansat în 1966. Green Irish Tweed de la Creed este iarăşi printre parfumurile favorite ale femeilor care se tem să nu miroasă într-atât a flori încât să amintească de bunicile lor. Şi bărbaţii sunt dispuşi să facă experimente: lui Gianni Versace îi plăcea să poarte Fracas, care este, de asemenea, şi favoritul lui John Galliano. Potrivit lui Michael Donovan, care conduce Roullier White Boutique, bărbaţii de astăzi sunt mult mai deschişi când vine vorba de parfumuri noi: “Devenim din ce în ce mai sofisticaţi, iar trendul merge, categoric, înspre parfumurile unisex. Oamenii nu mai cer ceea ce cereau înainte, chiar am observat asta în ultimii ani”. Multe dintre brandurile “cool” pe care le vinde, precum Byredo şi Frederic Malle, nu ţin cont de sexul purtătorului. Şi revin în forţă coloniile clasice, care pot fi purtate de oricine. Chiar dacă parfumurile unisex create acum mai au mult până să bată celebrul CK One, lansat în 1994, brandurile mari şi clienţii lor fac paşi importanţi în acest sens.

Percepţia despre parfumuri, influenţată cultural

Roja Dove spune că ideea miresmelor dedicate exclusiv bărbaţilor sau exclusiv femeilor a apărut la sfârşitul secolului al XIX-lea, odată cu naşterea industriei moderne a parfumurilor. Înainte de asta, domnii şi doamnele nu-şi băteau prea tare capul cu asta şi purtau ceea ce le plăcea. Asta întăreşte ideea că felul în care sunt catalogate azi parfumurile ţine de influenţa culturală. “Ideea că trandafirii sunt feminini iar esenţele lemnoase sunt masculine este un nonsens. Susţine prejudecăţile victoriene, conform cărora femeile sunt nişte flori delicate, iar bărbaţii nişte bestii ţanţoşe venite din pădure, care ar trebui privite cu neîncredere pentru că se gândesc la un singur lucru”, spune Roja Dove, care nu clasifică niciodată parfumurile după gen. Antoine Lie crede şi el că percepţiile olfactive sunt influenţate cultural: mama miroase a parfumuri florale, tata a parfumuri fresh şi aşa rămân lucrurile în subconştientul tău toată viaţa.

Cel mai scump parfum din România

4.000 de euro a costat o sticlă de MDCI, parfumul cel mai scump din România. El a fost vândut însă unui client din străinătate. Flacoanele MDCI ies din tiparele ambalajelor pentru parfumurile contemporane. Realizate din cristal, ele susţin busturi miniaturale realizate în porţelan de Limoge. Gama include 4 parfumuri distincte pentru femei: “Promesse de l’aube”, “Rose de siwa”, “Enlevement au serail” , «Peche cardinal» şi două pentru bărbaţi “Ambre Topkapi” şi “Invasion barbare”.

 

sorin Diverse , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.