Home > Diverse > Scorţişoara, citricele şi peştele, leacuri pentru diabetici

Scorţişoara, citricele şi peştele, leacuri pentru diabetici

Potrivit statisticilor, 600.000 de persoane suferă de această afecţiune, dar numărul real al celor bolnavi depăşeşte un milion.

Statisticile privind incidenţa diabetului în România situează ţara noastră pe primele locuri în Europa în ceea ce priveşte numărul de îmbolnăviri de diabet. Potrivit statisticilor, 600.000 de persoane suferă de această afecţiune, dar numărul real al celor bolnavi depaşeşte un milion.

Această categorie de persoane are restricţii alimentare, dar specialiştii în nutriţie susţin că sunt câteva alimente care le reglează nivelul glicemiei din sânge. Astfel, merele cresc speranţa de viaţă în ceea ce priveşte bolnavii de diabet, deoarece acestea sunt bogate în quercetină.

De asemenea, diabeticilor le este recomandat să mănânce jumătate de linguruţă de scorţişoară zilnic, deoarece aceasta echilibrază nivelul de zahăr din organism. Mai mult, un studiu realizat de specialiştii de la Centrul de Cercetare în domeniul Nutriţiei din Beltsville, Maryland, a aratat că pacienţilor care li se administrase zilnic această cantitate de scorţişoară aveau rezultate benefice în ceea ce priveşte sănătatea inimii.
Sucul de citrice bogat atât în vitamina C, cât şi în fibre le este recomandat diabeticilor pentru a fi băut o dată la două zile. Aşadar, nu fugiţi de portocale, grapefruit, mandarină, clementină sau lămâie dacă suferiţi de această afecţiune.

Potrivit medicilor, bolile de inimă sunt de două ori mai întâlnite în rândul pecienţilor diagnosticaţi cu diabet decât în rândul celor care nu suferă de această boală.
Astfel, persoanelor care suferă de diabet li se recomandă o dietă bogată în acizi graşi Omega 3. Peştele este cea mai bună sursă de aceşti acizi, medicii recomandând cu precădere somonul, sardinele şi macroul, deoarece scad nivelul colesterolului rău din organism.

Asadar, iata o lista cu cele mai bune alimente pentru bolnavii de diabet:

Dacă ai deja diabet, nu înseamnă că totul e pierdut. Un regim de viaţă corect, şi mai ales de alimentaţie, poate face minuni.
Merele

În cadrul unui studiu realizat în Finlanda, bărbaţii care mâncau cele mai multe mere sau alte alimente bogate în quercetina aveau o speranţă de viaţă mai bună decât ceilalţi, în rândul lor înregistrându-se mai puţine decese cauzate de diabet sau boli de inimă.

Scorţişoară

O cercetare realizată de Centrul de Cercetare în domeniul Nutriţiei, din Beltsville, Maryland, a arătat că cei care includeau zilnic în alimentaţie şi jumătate de linguriţă de scorţişoară aveau numai de câştigat, celulele lor fiind mai sensibile la insulină, convertind cu succes zahărul din sânge în energie. După 40 de zile în care li se administrasera diferite cantităţi de scorţişoară, nu numai că nivelul zahărului din sânge se echilibrase, dar s-au observat îmbunătăţiri şi în ceea ce priveşte sănătatea inimii.

Suc de citrice

Studiile au arătat că diabeticii tind să aibă carenţă de Vitamina C în organism, aşa că citricele bogate în acest nutrient reprezintă gustarea perfectă. Chiar dacă Vitamina C sub formă de pilulă ar putea părea o alegere mai la îndemână, citricele reprezintă o alternativă de dorit, datorită conţinutului mare de fibră.

Peşte

Bolile de inimă sunt de două ori mai întâlnite în rândul diabeticilor decât în rândul celor care nu suferă de această boală, arată statisticile. Drept urmare, dieta bogată în acizi graşi omega 3 – cum ar fi cea care conţine colesterol bun, respectiv somon, sardine şi macrou – scade colesterolul rău şi nivelul trigliceridelor.

Alimente bogate în fibre

O cercetare realizată la o universitate texana a scos la iveală faptul că cei care şi-au crescut cantitatea zilnică de fibre de la 24 la 50 de grame şi-au îmbunătăţit considerabil nivelul zahărului din sânge. De fapt, o alimentaţie bogată în fibre e la fel de eficientă ca şi anumite medicamente pentru diabet. Dacă ţi se pare obositor să încerci să calculezi câte fibre conţine fiecare aliment, încearcă să incluzi zilnic în dietă fructe, legume, orez – mai ales brun -, paste din cereale integrale, pâine.

Legume

De la fasole până la linte, toate sunt recomandate, putând fi adăugate în supe şi salate. Şi cei care nu au fost diagnosticaţi cu diabet au de câştigat de pe urma acestor alimente bogate în proteine şi fibre, dar sărace în grăsimi, cu puţine calorii, scăzându-şi considerabil riscul de diabet şi boli de inimă. Fibrele încetinesc eliberarea glucozei în sânge, prevenind urcarea şi scăderea nivelului de zahăr în sânge, care înrăutăţesc diabetul şi dau senzaţia de foame.

Ceai verde

Studiile au arătat că inflamaţiile cronice, cauzate de alimentele care abundă în grăsime, de lipsa exerciţiului fizic şi de o alimentaţie din care lipsesc fructele, legumele şi grăsimile benefice, cresc riscul de crize cardiace şi afectează capacitatea organimsului de a absorbi zahărul din sânge.
O soluţie simplă este adăugarea ceaiului verde în alimentaţie sau a sucului de portocale sau de merişor. Toate abundă în flavonoide, care luptă cu inflamaţiile.

Nuci

Studiile au arătat că diabeticii care consumă nuci în mod regulat prezintă un risc scăzut de a se îmbolnăvi de inimă. Nu numai diabeticii au de câştigat de pe urma nucilor, ci şi oamenii sănătoşi. În ambele cazuri, proporţia e importantă: două linguri de miez ar trebui să fie suficient.

Oţet

Două linguri de oţet înainte de masă te pot ajuta să-ţi echilibrezi nivelul zahărului din sânge, arată un studiu realizat în Arizona. Trei grupe de subiecţi au luat oţet zilnic: oameni sănătoşi, cu predispoziţie mare la diabet şi diabetici. Înainte de două mese din zi, voluntarii au luat câte două linguri de oţet obişnuit, observându-se că în cazul diabeticilor nivelul zahărului din sânge scăzuse cu un sfert, iar în cazul celor cu predispoziţie mare la această boală, acesta se înjumătăţise.

sorin Diverse , , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.