Home > Barbati > Şase alimente pentru sănătatea bărbaţilor

Şase alimente pentru sănătatea bărbaţilor

June 22nd, 2010

Alimentele nu trebuie doar să-ţi ofere senzaţia de saţietate şi un gust satisfăcător. Ele pot îmbunătăţi starea de spirit, pot face memoria mai “vioaie” şi contribui la masa musculară. Ca un bonus, ele pot preveni şi unele boli ce apar odată cu înaintarea în vârstă. De dorit este ca toate acestea să se realizeze prin alimentaţie, şi nu prin suplimente, de cele mai multe ori riscante pentru sănătate. Site-ul MSN a alcătuit o listă cu şase alimente absolut necesare sănătăţii bărbaţilor.

Sardine (pentru sănătatea inimii)

Sardinele reprezintă una dintre cele mai bune surse de acizi graşi Omega 3 prietenoşi cu inima, fiind şi foarte bogate în proteine şi sărace în grăsimi saturate. În plus, conservele nu sunt foarte sumpe, sunt uşor de cărat şi nu trebuie păstrate la frigider. Alege sortimentele fără adaos de sare şi bucură-te de faptul că acestea vin cu o treime din cantitatea zilnică recomandată de calciu.

Nuci (pentru sănătatea prostatei)

Nucile reprezintă una dintre cele mai bogate surse de seleniu, un mineral care diminuează considerabil riscul ca un bărbat să se aleagă cu cancer de prostată. Asimilat în doze mari, mai mult de 400 de miligrame, el devine toxic, aşa că nucile nu ar trebui consumate în exces.

Soia (pentru o stare de spirit mai bună)

Starea de spirit este afectată de o combinaţie de factori, care ţin atât de situaţiile prin care treci, dar şi de alimentaţie ori hormoni. Dintre toţi aceşti factori, doar alimentaţia stă în puterea ta. Carbohidraţii bogaţi în fibre, cum ar fi ovăzul şi soia, previn schimbările de stare, echilibrând nivelul zahărului din sânge. Potrivit ziare.com, soia conţine şi proteine, care din nou stabilizeaza nivelul zahărului din sânge, şi acizi graşi Omega 3, care combat depresia. Dacă simţi că ai nevoie de o porţie de soia, fă comandă la un restaurant chinezesc, dar specifică faptul că preferi că mâncarea să nu fie sărată. Dacă vrei să faci pe bucătarul, cumpără din supermarket varianta congelată şi uimeşte-ţi papilele gustative.

Susan (pentru o viaţă sexuală mai bună)

Deloc scump, sigur, fără a fi necesară o reţetă, susanul este aproape un medicament, fiind bogat în aminoacidul arginina, implicat în sintetizarea oxidului nitric, un compus care îmbunătăţeşte fluxul sangvin în artere şi, implicit, în zona genitală. Prăjit şi adăugat în salate sau cereale, dă un gust extrem de plăcut.

Afine (pentru memorie)

Afinele chiar îşi merită reputaţia, mare parte din puterea lor venind din culoarea specifică, dată de flavonoide – compuşi naturali care protejează neuronii de efectul nociv al oxidării şi inflamaţiilor. Pot fi consumate nu doar în sezon, ci şi congelate, adăugate în iaurt sau cereale.

Linte (pentru energie)

Bogată în fibre şi proteine, ambele digerandu-se încet, lintea este o sursă excelentă de energie. Tot ea este o bună sursă de Vitamina B, esenţială tot pentru energie, dar şi de fier, care ajută la transportul oxigenului în sânge. Aminteşte-ţi să consumi din când în când o supă de linte şi te vei bucura de efect multă vreme după terminarea mesei.

sorin Barbati , , , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.