Home > Femei > Reguli de aur pentru a-ţi păstra silueta după dietă

Reguli de aur pentru a-ţi păstra silueta după dietă

Menţinerea formei dobândite este mult mai dificilă decât pierderea în greutate, susţin specialiştii în nutriţie.

După câteva luni de restricţii alimentare şi exerciţii fizice ai ajuns la greutatea la care visai. Medicii nutriţionişti spun că multe persoane consideră că dieta este cel mai dificil hop pentru a slăbi, dar din păcate adevărata “luptă” cu kilogramele începe după terminarea unei cure.Specialiştii explică faptul că menţinerea siluetei este mult mai dificilă decât pierderea kilogramelor, iar nutriţioniştii oferă zece reguli de aur care trebuie aplicate după terminarea unui cure de slăbit, potrivit site-ului Zoneregime.com

Astfel, dieta nu trebuie întreruptă brusc. Experţii spun că un regim alimentar nu trebuie abandonat de la o zi la alta, ca în cazul tratamentelor cu medicamente. Organismul a fost obişnuit în timpul dietei cu un anumit regim, iar “îndoparea” cu alimente grase chiar de a doua zi de la încetarea acesteia duce la luarea în greutate într-un timp destul de scurt. Astfel, se recomandă ca timp de o lună după terminarea curei alimentele de bază să fie tot cele recomandate de un medic nutriţionist.

Evitarea alimentelor prăjite în ulei. După dietă, organismul asimilează ca un burete tot ce mănânci, iar prăjelile au un conţinut ridicat de kilocalorii. În plus, se recomandă evitarea pe cât posibil a dulciurilor şi grăsimilor.

Sunt obligatorii trei mese pe zi. În timpul dietei, medicul nutriţionist recomandă mesele dese, dar sărace în alimente. După terminarea regimului, organismul trebuie hrănit de trei ori pe zi, iar masa de seară trebuie să fie una uşoară, compusă din iaurt, carne de peşte, piept de pui la grătar, salată de legume sau de fructe. De altfel, ultima masă trebuie luată cu cel puţin două ore înainte de culcare, deoarece arderile interne sunt încetinite odată cu venirea serii.

Alimentaţia trebuie să fie bogată în fibre, fructe şi legume. Acest tip de alimente accelerează metabolismul. Proteinele de origine animală trebuie luate din carne slabă. Astfel, chiar şi după dietă se recomandă evitarea cărnii de porc şi alegerea celei de pui, peşte sau vită.

Menţinerea formei dobândite este mult mai dificilă decât pierderea în greutate, susţin specialiştii în nutriţie

Cel puţin 30 de minute de mişcare pe zi. Specialiştii spun că exerciţiile fizice sunt aliatul de încredere pentru menţinerea siluetei după terminarea curei de slăbit. În plus, mişcarea ajută la tonifierea musculaturii, pusă la grea încercare în timpul regimului de slăbit.

Micul dejun oferă senzaţia de saţietate pe o perioadă lungă de timp. Specialiştii în nutriţie spun că masa de dimineaţă ajută la menţinerea greutăţii. Astfel, potrivit experţilor, persoanele care nu sar peste această masă au un tonus fizic mai bun, care se menţine pe durata întregii zile.

Cântarul – prieten de nădejde după terminarea dietei. Nutriţioniştii recomandă urcarea pe cântar cel mult la două zile, iar atunci când acul aparatului arată cu 500 de grame mai mult, porţiile de mâncare trebuie micşorate.

Păstrează echilibrul în aportul de lipide, proteine şi glucide. Potrivit specialiştilor, organismul are nevoie zilnic de 50 la sută glucide, 20 la sută lipide şi 30 la sută proteine. Tot ce depăşeşte această cantitate ne pune silueta în pericol.

Mesele trebuie să fie luate la ore fixe. În timpul dietei, organismul a fost obişnuit cu mese la ore fixe, acest obicei nu trebuie uitat odată cu terminarea regimului de slăbit.
Cel puţin doi litri de apă băuţi zilnic. Nutriţioniştii spun că o hidratare precară şi un consum exagerat de grăsimi sunt principalii factori care duc la acumularea de kilograme după o perioadă de dietă. În plus, apa ajută organismul să elimine toxinele acumulate din mâncare.

sorin Femei , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.