Home > Recomandari > Primavara si pentru pielea ta

Primavara si pentru pielea ta

April 15th, 2012

Despre Alimentatia de primavara am mai vorbit noi. Astazi vorbim despre cel mai mare organ al corpului, pielea, care reflecta ca o oglinda ceea ce mananci. O dieta bogata in antioxidanti, acizi grasi esentiali si proteine este esentiala pentru sanatatea ei si pentru intarzierea aparitiei semnelor imbatranirii.

Astfel, pestele gras contine acizi grasi esentiali, printre care omega 3, omega 6, despre care se stie ca ajuta la o mai buna functionare a celulelor si dau elasticitate pielii. In plus, acesti acizi au un efect antiinflamator la nivelul pielii si protejeaza de acnee, eczeme si chiar psoriazis.
In categoria pestilor cu actiune benefica asupra pielii intra somonul, heringul, hamsiile si macroul. Daca esti vegetarian, uleiul de seminte iti va oferi tot ceea ce ai nevoie.

Alege legumele si fructele frumos colorate si dense in pigment, cum e cazul afinelor, rosiilor si ardeilor grasi, galbeni sau rosii. Acestea sunt bogate in beta-caroten, Vitamina C si Vitamina E.
Antioxidantii continuti vor face ca actiunea radicalilor liberi sa fie anulata si vor reduce inflamatiile. Sunt esentiali pentru vindecare si repararea tesuturilor, dar si pentru prevenirea eventualelor probleme la nivelul epidermei.
O dieta in care acestea se regasesc din plin tinde sa fie si bogata in fibre si ajuta la mentinerea sanatatii tractului digestiv, eliminand si toxinele. Beneficiile fibrelor si antioxidantilor nu se opresc la nivelul pielii, ci ele ajuta si la prevenirea bolilor cronice, cum ar fi cancerul sau bolile cardiovasculare.

Ceaiul verde iti va hidrata pielea si o va tine moale si catifelata. Ceaiul verde contine in mod natural polifenoli, un tip de antioxidant puternic, care protejeaza organismul de boli si incetineste procesul imbatranirii, neutralizand radicalii liberi. Cercetarile au aratat ca ceaiul verde are de 200 de ori mai multi antioxidanti decat Vitamina A, C si E.
Ceaiul verde are si capacitatea de a preveni eruptiile ce pot aparea pe piele, gratie catehinelor, un alt antioxidant puernic cu proprietati antibacteriene.

Pielea are la baza amino-acizii care se gasesc in proteine. O dieta care contine proteine ajuta la repararea acesteia, de aceea se recomanda ca acestea sa fie consumate la fiecare masa. Pe langa efectul la nivelul pielii, unde previne inflamatiile, proteinele stabilizeaza si nivelul zaharului din sange.
Alege alimente precum ouale (mai ales albusul), carnea de pui si pestele, pentru proteine de calitate superioara. Si fructele de mare reprezinta o excelenta sursa de proteine, avand avantajul ca includ si zinc, un mineral-cheie ce previne acneea, reducand inflamatiile. Zincul este necesar pentru vindecarea ranilor.

sorin Recomandari , , , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.