Home > Diverse > Perele, deliciile toamnei

Perele, deliciile toamnei

September 16th, 2010

Perele sunt unele din minunatele fructe ale toamnei. Dulci, zemoase, parfumate si foarte sanatoase, perele sunt ideale in aceasta perioada a anului.

Originare din Asia Centrala, perele i-au cucerit pe greci cu mai bine de 2.000 de ani in urma. Acestia credeau ca sunt fructele zeilor, lasate pamantenilor ca o dovada a generozitatii, scrie Cuisine AZ.

Romanii sunt cei care au diversificat soiurile de par si le-au cutivat, prima data, din abundenta. Astazi, perele exista in toata lumea, in ambele emisfere, dar cu toate acestea la scara industriala sunt cultivate doar vreo duzina de soiuri, adica cele capabile sa reziste transportului si expunerii in magazine.


Perele abunda in minerale, vitamine si fibre  
Perele, considerate mana cereasca pentru oameni, sunt cultivate in multe parti ale lumii, iar Romania este una dintre tarile in care s-au ocupat cu diversificarea acestor fructe si comercializarea lor. De ce atat interes? In afara faptului ca sunt unele dintre cele mai zemoase si gustoase fructe ale toamnei, perele contin fibre, antioxidanti, vitaminele A, B1, B2, C, K, si multiminerale.
 Scad sansele de a face cancer mamar sau cancer de colon
Consumand pere, sansele de a face cancer la san sau cancer de colon scad simtitor. Potasiul si fibrele din pere scad nivelul colesterolului si ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Iar acestea nu sunt singurele beneficii ale perelor.
Batranilor le sunt recomandate trei portii de pere pe zi, pentru a reduce sau a preveni degenerescenta maculara.
SFAT: mananca pere la cateva zile dupa ce le-ai cules, daca se poate, chiar la o diferenta de doua saptamani. Sunt unele dintre putinele fructe care se pastreaza bine la loc uscat si racoros luni in sir.

Exista trei familii principale de pere:

- Pere de vara, cele mai renumite fiind soiurile Guyot si Williams, care sunt bune de mancat pana in octombrie.
- Pere de toamna, Hardy Beurre, care sunt comercializate pana in martie.
- Pere de iarna, soiul Crassane, perfecte de mancat din spetembrie pana in decembrie.

Perele sunt o sursa excelenta de fibre, contin antioxidanti, vitamine, precum si apa naturala, dar au foarte putine calorii, respective 85 de calorii la 100 de grame de fruct. Sub si in coaja perelor pot fi gasite vitaminele A, B1, B2, C, K, potasiu, magneziu, sodiu, calciu, fier, fosfor, cupru, iod si o cantitate neglijabila de grasimi sanatoase.

Beneficii pentru sanatate

Cuprul si vitamina C au efect antioxidant care blocheaza radicalii liberi. Mai mult, perele asigura sanatatea inimii si a colonului, prin concentratia mare de potasiu si fibre, care reduc nivelul colesterolului si elimina toxinele din colon.

Perele protejeaza organismul impotriva cancerului mamar si previn degenerescenta maculara, trei portii de pere, in perioada sezonului reducand cu 36% riscul de aparitie a degenerescentei maculare, principala cauza a pierderii vederii la persoanele in varsta.

Perele sunt cu adevarat bune de mancat abia la cateva zile dupa ce au fost culese, uneori chiar si dupa 10-14 zile. Se pastreaza bine la loc rece si uscat, chiar si cateva luni.

sorin Diverse , , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.