Home > Recomandari > Dieta: cum să scapi de kilograme în doar 4 zile

Dieta: cum să scapi de kilograme în doar 4 zile

Regimul nu trebuie incercat decat de maxim 6 ori pe an. Acest regim alimentar este indicat doar persoanelor sănătoase.

Apropierea unui eveniment special dă bătăi de cap fiecăruia, mai ales dacă ai luat ceva kilograme în plus. Unde mai pui că şi frica de a nu mai intra în rochie sau costum este destul de mare. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, medic nutriţionist şi autorul cărţii “Şi noi ce mai mâncăm … Ca să slăbim?”, oferă soluţia mult căutată, propunând o “dietă”-fulger, care ţine nici mai mult nici mai puţin de patru zile.

“Astfel de acţiuni nu sunt regimuri de slăbire şi nu sunt indicate decât în situaţii speciale”, spune medicul nutriţionist. Prof. dr. Mencinicopschi subliniază faptul că acest regim este rezervat doar persoanelor sănătoase, iar cele care suferă de diferite boli trebuie să ceară sfatul şi acordul medicului.

Astfel, în prima zi, specialistul în nutriţie recomandă la micul dejun un suc de grapefrut, iar persoanelor care iau medicamente li se recomandă un nectar obţinut din 3-4 mere. La prânz este indicat să mâncăm o salată mare, preparată din castraveţi, roşii, ardei roşu, galben, ţelină, morcovi, ridichi, broccoli şi frunze de pătrunjel din abundenţă. “După masă se bea un pahar de suc obţinut din două portocale, un măr, doi morcovi şi o tijă de ţelină”, recomandă nutriţionistul Mencinicopschi. La cină se prepară o salată din sfeclă roşie, usturoi, untişor, salată, andive, mentă şi se asezonează cu vinegreta.

În ziua a doua, 150 de mililitri de iaurt natural reprezintă micul dejun, iar apoi masa se completează cu un pahar de 300 de mililitri de apă plată cu zeama de la o jumătate de lămâie. “Se mai ia o gustare în cursul dimineţii, care poate fi formată din doi-trei morcovi, o rădăcină de sfeclă roşie, o jumătate de peţiol de ţelină, o jumătate de lămâie verde omogenizate la blender şi eventual diluate cu apă, cinci-şase mieji de nucă proaspăt scoşi din coajă şi o ceşcuţă de stafide”, adaugă prof. dr. Mencinicopschi. La prânz este indicată o salată din seminţe crude de dovleac, de floarea-soarelui, morcov ras, ardei roşu şi galben, roşii, ridichi şi rondele din ţelină. Masa de seară va fi preparată din legume la grătar, roşii, ardei, fenicul, dovlecei, ciuperci, ceapă, vinete, cartofi dulci.

În ziua a treia, la micul dejun se recomandă o salată de fructe: pere, mere, struguri, ananas şi mango. La prânz se va prepara o supă de legume din roşii, ceapă, usturoi, castraveţi, andive, frunze de pătrunjel, morcovi şi piper. După masă se bea un ceai verde neîndulcit, iar în cursul după-amiezii se mai recomandă un fruct proaspăt de sezon. La cină se prepară o salată clasică din legume.

“În aceste trei zile, aportul caloric a fost redus. Astfel că din a patra zi se recomadă revenirea la dieta normală, care trebuie să fie diversificată şi echilibrată”, spune prof. dr. Mencinicopschi. În următoarele zile se recomandă evitarea mâncărurilor grele, procesate industrial, printre care se numără carnea roşie, brânzeturile fermentate, fast-food şi junk-food. Regimul nu trebuie aplicat mai mult de 6-7 ori pe an, iar medicul precizează că această dietă nu trebuie practicată mai frecvent de două ori în orice interval de trei luni. În plus, se recomandă consumul a cel puţin doi litri de apă pe zi, pentru a accelera rezultatele.

sorin Recomandari , , , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.