Home > Recomandari > Afla totul despre salate

Afla totul despre salate

April 22nd, 2012

Salata poate asigura consumul mai multor portii (recomandate de catre specialisti) de fructe si legume si poate furniza organismului o gama variata de vitamine, nutrienti si antioxidanti. Salata verde se afla in acest moment in meniul oricarui restaurant, deci si daca mergeti sa mancati in oras puteti face alegeri sanatoase, iar in incercarea de a comercializa si mancare mai sanatoasa, foarte multe lanturi de fast-food au introdus deja in meniul zilnic salata. Unele chiar foarte diverse si gustoase. Iar daca dorim sa mancam acasa, pregatirea unei salate nu ne ia mai mult de 5 minute, partea cea mai buna fiind aceea ca o putem face combinand legumele dorite si punandu-i cantitatea de otet sau sosul light care ne place.

Salata = sanatate
Salatele inseamna sanatate si placere sa le consumam: textura, mirosul si culorile ne incita toate simturile, iar de multe ori ne ofera si o senzatie racoroasa. Salatele sunt preferate chiar si de catre copii, deci sunt o alternativa perfecta daca acestia nu vor sa consume legume altfel. Iar pentru a le face mai apetisante, parintii pot adauga in ele si fructe, sau pot cere ajutorul celor mici pentru a le prepara. Datorita beneficilor aduse sanatatii, specialistii sunt de parere ca salatele trebuie consumate, cel putin primavara, mult mai frecvent.

Alimentatia de primavara: legume, fructe, lactate si oua

Salata pentru fibre
Salatele sunt foarte bogate in fibre vegetale, constituienti ce au efecte benefice asupra mai multor aspecte ale sanatatii noastre decat am crede initial. O dieta bogata in fibre poate reduce semnificativ colesterolul si poate preveni constipatia, poate induce mult mai rapid senzatia de satietate si astfel va ajuta la pierderea in greutate sau la mentinerea greutatii in limite optime.
Salatele pot stimula tranzitul gastrointestinal, ceea ce are un important efect mai ales daca in timpul iernii dieta noastra s-a axat pe produse din carne. Fibrele pot ameliora toleranta la glucoza, si vor imbunatati raspunsul la insulina al organismului, pot avea efecte protectoare impotriva hipertensiunii si impotriva altor afectiuni cardiace si uneori pot reduce riscul de aparitie a cancerelor, in special cancerelor digestive.

Salata pentru vitamine
Specialistii sunt de parere ca ar trebui sa consumam din ce in ce mai multe fructe si legume proaspete si sa renuntam la glucidele procesate industrial, la carbohidrati si la carnurile grase. Doar daca dieta noastra zilnica va avea produse bogate in vitamine, efectele benefice se vor rasfrange si asupra organismului.
Persoanele care consuma in mod regulat salata, pe care o combina si cu alte legume crude, au deja in organism un nivel crescut al antioxidantilor, substante care pot neutraliza actiunea agresiva a speciilor reactive de oxigen, precum si a unor toxine exogene si radicalilor liberi, responsabile de imbatranirea precoce a organismului, de distrugeri tisulare si de incapacitatea de regenerare a acestora.
Specialistii au observat de foarte multi ani ca exista o legatura intre dieta si riscul aparitiei unor boli cu potential grav, cum ar fi afectiunile cardiace, neurologice sau chiar cancer. Pe langa salata, exista si alte legume benefice organismului, cum ar fi: mazarea, fasolea, ardeii, rosiile, mrocovii, merele, nectarinele, piersicile, prunele, perele si capsunile.
Majoritatea salatelor sunt surse excelente pentru vitamina K, vitamina A, E si C, contin fitonutrienti, fier, magneziu si potasiu.

Salata pentru reducerea caloriilor
In cazul in care in aceste luni de primavara v-ati propus sa scapati de kilogramele acumulate in timpul iernii, salatele sunt mijloacele ideale care va permit sa va atingeti in scurt timp scopul, fara a va priva organismul de nutrienti esentiali. Studiile au aratat faptul ca prin adaugarea salatelor in meniul zilnic, chiar ca prim fel, este stimulata satietatea si astfel se va reduce foarte mult numarul de calorii consumate la o masa. Prin consumarea salatelor se poate reduce cu pana la 55% numarul de calorii pe care le vom ingera la o masa.
Cu cat salata este mai mare, cu atat este mai bine, sunt de parere specialistii, cat timp este respectata o regula foarte importanta: salata nu trebuie sa contina sosuri, dressinguri, maioneza, uleiuri sau alte produse ce ii sporesc gustul, dar in acelasi timp si numarul de calorii.

sorin Recomandari , , , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.