Home > Diverse > 5 ponturi de tabieturi sanatoase

5 ponturi de tabieturi sanatoase

September 3rd, 2010

Exista mai multe feluri de a avea o viata sanatoasa si fericita. Daca nu vrei sa fii bolnav, nu iti trai viata trist. “Simtul umorului te salveaza de mana doctorului”. Dar, sa revenim la obiceiurile sanatoase, astazi va prezentam 5 ponturi de tabieturi sanatoase.

Beţi cafea înainte de somnul de prânz

Poate părea cel puţin straniu această recomandare, însă efectul unei ceşti de cafea se face simţit de abia după 20 de minute, conform unui studiu. De aceea, oamenii de ştiinţă consideră că pentru a combate cu mai mult succes somnolenţa de la mijlocul zilei şi pentru a obţine o stare de vigilenţă sporită este necesară o combinaţie de maximum o jumătate de oră între un pui de somn şi o ceaşcă de cafea. “Va veţi trezi într-o stare de alertă maximă din cauza cofeinei şi odihiniti după somnul de prânz” declară dr. Jim Maas, profesor de psihologie la Universitatea Cornell.

Încercaţi … mersul înapoi

Cercetătorii au descoperit că oamenii pot efectua sarcini cu un grad sporit de dificultate dacă fac plimbări cu mersul înapoi, în comparaţie cu mersul înainte sau pe margini, în zig-zag. Explicaţia acestei constatări neobişnuite este că “modul evitant” al mersului înapoi, similar cu cel al unei retrageri dintr-o situaţie periculoasă, ajută la obţinerea unei concentrări mentale deosebite. Dr Janet S. Dufek, professor la Universitatea Nevada din Las Vegas, recomandă mersul înainte pentru 5 minute, urmat de cel înapoi pentru două minute, dar cu o viteză mult redusă şi o precauţie sporită.

Consumaţi carbohidraţi cu indice glicemic scăzut

Pâinea, cerealele bogate în fibre şi majoritatea legumelor se metabolizează mai lent, ajutând organismul să ardă mai multe calorii – 55% – în timpul exerciţiilor fizice. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de experţii britanici, care recomandă evitarea produselor alimentare rafinate şi a sucurilor dulci, care fac să crească nivelul glucozei în sânge. După efectuarea unor exerciţii fizice este bine să optăm pentru alimente bogate în proteine (iaurt, ouă, lapte fără grăsimi, unt de arahide etc) pentru refacerea musculaturii.

 Nu vă grăbiţi să vă spălaţi pe dinţi după ce mâncaţi

Acizii din alimente şi băuturile carbogazoase pot deteriora smalţul dinţilor, făcându-i mult mai sensibili în momentul periajului. De aceea, se recomandă un interval de o oră între consum şi spălarea pe dinţi. Totodată, saliva are timpul necesar pentru a dizolva excesul de acizi. Pentru a grăbi acest proces , specialiştii susţin că este bine ca după masă să se facă o clătire a gurii cu apă sau ceai neîndulcit (atât ceaiul verde, cât şi cel negru anihilează germenii care cauzează stricarea danturii şi o respiraţie urât mirositoare).     

 Beţi ceai cu lămâie

Dr. Jeffrey Blumberg, profesor de nutriţie la Universitatea Tufts University recomandă ca în ceaşca de ceai să stoarcem o jumătate de lămâie, pentru a creşte nivelul antioxidanţilor cu aproape 80%.  De asemenea, expertul american recomandă un consum cât mai redus de lapte în combinaţie cu ceai, pentru că aceasta reduce absortia anumitor componente sănătoase ale ceaiului. Această recomandare poate explica incidenţa redusă a cazurilor de boli cardiovasculare în Statele Unite şi ţările Benelux, unde se consumă ceai negru fără lapte, comparativ cu Marea Britanie.

P.S. – Nu uitati sa zambiti. Simtul umorului. Rasete. Odihna. Fericire.
Acestea intregesc sanatatea si aduc viata lunga. Persoana vesela are darul de a imbunatati mediul oriunde traieste. Veselia este sanatate si terapie.
Zambeste!

sorin Diverse , , , , ,

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.